MG B (voertuignr. 37799469)

1.8 Roadster Lepeldeur

€ 21.000,-

Merk
MG
Model
B
Uitvoering
1.8 Roadster Lepeldeur
Carrosserie
Cabriolet
Bouwjaar
1964
Brandstof
Benzine
Tellerstand
25.884 Km
Versnellingsbak
Handgeschakeld (4)
Kleur
Rood
Bekleding
-
BTW/Marge
Marge
Kenteken
DL-75-21
  • Verkoopprijs
  • € 21.000,-
  • Autobedrijf
  • Carrosso Classic & Sportscars
  • Adres
  • Eekstraat 2
  • Postcode en plaats
  • 8375HN OLDEMARKT
  • Telefoon
  • 0625351515

Gratis offerte aanvragen!

Specificaties

Motor en transmissie

Brandstof
Benzine
Vermogen motor
97 pk
Vermogen motor
71 kW
Transmissie
Handgeschakeld
Aantal versnellingen
4
Cilinderinhoud
1798 cc
Cilinder aantal
4

Verbruik, prestaties en emissie

Emissieklasse
0
CO2-emissie
-
Gemiddeld verbruik
- lt/100km
Verbruik stad
- lt/100km
Verbruik snelweg
- lt/100km
Topsnelheid
169 km/u
Acceleratie
11,0 s

Gewicht en laadvermogen

Tankinhoud
-
Laadvermogen
-
Max. toelaatbaar gewicht (GVW)
-
Gewicht (leeg)
970 kg
Treklast geremd
-
Treklast ongeremd
-

Assen en afmetingen

As configuratie
4x2
Aantal assen
1
Verlengd
-
Lengte
-
Cabine lengte
-
Wielbasis
-

Financieel

Verkoopprijs
€ 21.000,- (incl. btw)
Nieuwprijs
-
BTW/Marge
Marge
Bijtelling percentage
-
Wegenbelasting
€ 0,- / € 0,- p/kw
Modeljaarreeks
juli 1973 - juli 1977

Algemeen

Datum deel I
28-02-1964
Datum deel IA
14-11-1995
Aantal sleutels
-
Aantal handzenders
-
Onderhoudsboekjes
-
Energielabel
A

Opties en accessoires

Exterieur
    Overige

      Opmerkingen

      See for information in English down below MG B 1.8 Roadster MkI - sinds 1997 in Nederland - vroeg exemplaar (lepeldeur) met stalen dashboard - spaakwielen - zeer nette, roestvrije staat - bagagerekje en windscherm - motor gereviseerd in 2022 De MG B: een populaire roadster zoals hij hoort te zijn: lichtgewicht, wendbaar en een genot om mee te rijden. Dit betreft een prachtig, roestvrij exemplaar die mooi is uitgevoerd in bordeauxrood met spaakwielen. Hij is geproduceerd in 1964 en het is daarmee een vroeg geproduceerd en gewild exemplaar (productie begon in 1963). De kenmerkende deurklinken van deze generatie hebben geresulteerd in de bijnaam 'lepeldeur'. Sinds 1995 is de auto in Nederland. In het verleden is de auto gerestaureerd waarbij ook het lakwerk opnieuw is gespoten, wat zich nog in een mooie staat begeeft. Het interieur ademt een Engelse sfeer met het klassieke dashboard en fraaie houten stuur. De cabrioletkap verkeert in zeer goede staat. Technisch is de auto goed onderhouden bij ''Garage de Basis'' in Leeuwarden een oldtimer specialist. In 2021 is de motor gereviseerd, zijn de remklauwen aan de voorzijde vervangen. De motorruimte en kofferruimte zien er netjes en droog uit. De passingen van de dorpels, spatborden, portieren, motorkap en het kofferdeksel zijn goed en duiden op een schadevrij verleden. De auto wordt compleet geleverd met het bagagerekje, windscherm, tonneau-cover, reservewiel en een Nederlandstalige verkoopbrochure waarin onder meer de techniek en rijeigenschappen van de auto beschreven worden. De spaakwielen staan op recente Vredestein Classic banden met ruim voldoende profiel. Deze spaakwielen waren destijds overigens - evenals de verwarming en het bagagerekje die op dit exemplaar aanwezig zijn - optioneel te bestellen. Kortom: een prachtig exemplaar van een iconische auto klaar voor de zomer om een lach op uw gezicht te toveren. Algemene informatie over de MG B De MG B volgde in 1963 de MG A op, een auto die voor MG - onderdeel van The British Motor Company (BMC) - al tamelijk populair was met ruim 100.000 exemplaren. De MG B zou tot 1980 geproduceerd worden en hiervan zijn uiteindelijk nog meer geproduceerd: ruim een half miljoen exemplaren. Naast de roadster zijn ook andere varianten geproduceerd zoals de MG B GT driedeurs 2+2 coupé (1965-1980), de zescilinder MG C (1967-1969), en de achtcilinder MG B GT V8. De MG B was met zijn 1.8-liter motor en 95 pk een stuk krachtiger dan de 1.6-liter MG A. Naast prestaties en rijeigenschappen moest de MG B hoog scoren op het gebied van veiligheid en betaalbaarheid. Door deze combinatie werd de auto een groot succes. De carrosserie is zelfdragend en het lage zwaartepunt en gebruik van aluminium carrosseriedelen zorgt voor een laag gewicht van 970 KG en een hoge mate van wendbaarheid. Het onafhankelijke veersysteem komt het comfort dan weer ten goede. Kortom: een groot succes in het hoogtepunt van de Britse auto-industrie. Een ideale klassieker voor tourritten, vakantieritten of gewoon om te koesteren. MG B 1.8 Roadster MkI - in the Netherlands since 1997 - early example (spoon door) with steel dashboard - wire wheels - very clean, rust free condition - luggage rack and windscreen - engine overhauled in 2022 The MG B: a popular roadster as it should be: lightweight, agile and a pleasure to drive. This is a beautiful, rust-free example beautifully finished in burgundy with wire wheels. It was produced in 1964, making it an early produced and sought-after example (production began in 1963). The distinctive door handles of this generation resulted in the nickname 'spoon door'. The car has been in the Netherlands since 1995. In the past, the car was restored which included repainting the paintwork, which is still in nice condition. The interior breathes an English atmosphere with its classic dashboard and beautiful wooden steering wheel. The convertible top is in very good condition. Technically, the car has been well maintained at ''Garage de Basis'' in Leeuwarden an oldtimer specialist. In 2021, the engine was overhauled, the front brake calipers were replaced. The engine compartment and boot look clean and dry. The fits of the sills, wings, doors, bonnet and boot lid are good and indicate a damage-free past. The car comes complete with the luggage rack, windshield, tonneau cover, spare wheel and a Dutch-language sales brochure describing the car's technology and driving characteristics, among other things. The wire wheels are on recent Vredestein Classic tyres with ample tread. Incidentally, these wire wheels were optional at the time - just like the heater and luggage rack present on this example. In short: a beautiful example of an iconic car ready for summer to put a smile on your face. General information about the MG B The MG B succeeded the MG A in 1963, a car that was already quite popular for MG - part of The British Motor Company (BMC) - with over 100,000 units. The MG B would be produced until 1980 and even more of these were eventually produced: over half a million units. Besides the roadster, other variants were also produced such as the MG B GT three-door 2+2 coupe (1965-1980), the six-cylinder MG C (1967-1969), and the eight-cylinder MG B GT V8. With its 1.8-litre engine and 95 hp, the MG B was a lot more powerful than the 1.6-litre MG A. In addition to performance and handling, the MG B had to score highly in terms of safety and affordability. This combination made the car a great success. The bodywork is self-supporting and the low centre of gravity and use of aluminium body parts ensures a low weight of 970 KG and a high degree of agility. The independent suspension system then adds to comfort. In short: a great success in the height of the British car industry. An ideal classic for touring, holiday driving or just to cherish. = Meer informatie = Modelcode: MGB Koppel: 150 Nm Aantal eigenaren: 5

      Documenten

      Foto's

      Zoek niet verder. Altijd de beste deal!
      MG B bij carhotspot.nl
      0625351515
      sales@carrosso.com
      Direct een offerte
      Alle moeite is genomen om de informatie op deze internetsite zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Vertrouw daarom niet alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de zaken die je beslissing zouden kunnen beïnvloeden.